Uitdaging #2

Ziezo, als de kerstcadeautjes af zijn (wat waarschijnlijk pas de dag van kerstavond zelf is) ga ik eraan beginnen. Ik kreeg 9 reacties op mijn uitdaging van ‘schorten voor autisme‘. Zoals je kan lezen ga ik per 5 reacties een schort maken. En natuurlijk rond ik het netjes naar boven af hé. 2 Schorten komen er in de decembermaand aan. (en anders wel in januari) Willen jullie ook nog mee doen? Meer info kan je HIER vinden, of lees nog eens wat er op de affiche staat.

http://www.creastine.blogspot.be/2014/11/schort-tekort-de-uitdaging.html

Maar dat is niet het enige waar ik aan bezig ben hoor! Een aantal dagen geleden heb ik mijn goede vriendin van Seizoen gemotiveerd om eens enkele ontbijt tips te geven. Ik ben weer helemaal gemotiveerd om het wat suikervrijer aan te doen. En ja, je leest het goed. ‘suikervrijer‘ betekend voor mij enkel suikervrij snacken, en voor de rest zoveel mogelijk opletten maar af en toe kan het wel eens..

Een haalbaar idee maar dit berichtje van Seizoen zette mijn worsteling met gezond ontbijten weer in de spotlight. Meestal eet ik snel een boterham met choco. Gewoon omdat het zo makkelijk is. Nadat ze dat berichtje gepost had, heb ik haar echter al 3 dagen op een rij beloofd: “en morgen begin ik er aan”. Echt ik had er elke keer zoveel goesting in. Maar ‘s avond (het ideale moment om een ontbijt voor de bereiden) kwam er altijd wel iets tussen. Of ik liet er gewoon iets tussen komen.

Daarom mijn nieuwe kerst-uitdaging. Deze kerstvakantie (14 dagen dus), ga ik elke dag een nieuw suikervrij ontbijt uittesten. Ik wil geen foodblog beginnen, dus er zal niet veel zelf uitgevonden tussen zitten. Neen, ik ga anderen hun idee uittesten en ik hoop dat ze alle 14 even lekker zijn! Na die 14 dagen geef ik jullie ‘hopelijk’ 14 nieuwe recepten mee om jullie, hoogstwaarschijnlijk, het nieuwe jaar in te helpen met jullie nieuwe voornemen ‘de lijn’. Want zeg nu eens eerlijk. Welke vrouw heeft dat niet stiekem tussen haar lijst met voornemens staan?….

Voor allen die nog twijfelen aan suikervrij’er’ te leven. Dit is echt een interessante reportage: (klik op de afbeelding)

http://www.een.be/programmas/koppen/zonder-suiker

 

0 gedachten over “Uitdaging #2

  1. ~° Sarah °~ schreef:

    Ho zeg! Net dat filmpje bekeken, er zitten wel waarheden in en in elk brood zit suiker, zeker aan speciaal brood (geen wit, bruin, volkoren) zoals rozijnen, brioche, … mag er flink wat worden toegevoegd. maar 63 klontjes suiker in een 'gewoon wit brood' is echt onmogelijk 😀 daar hebben we gelukkig een ferme wetgeving op, ze hebben wsch de zetmeel als toegevoegde suiker berekend maar niet alle enkelvoudige suiker is toegevoegd. 't is wel een van de redenen waarom wit brood een minder goede keuze is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *